Binnen 14 dagen na ontvangst van uw product heeft u 2 opties:
! Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om uw product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals u in de winkel zou doen.
! Producten die speciaal voor u worden besteld, op maat gemaakte producten of producten waarvan de verzegeling is verbroken zijn uitgesloten van retourneren.
Gebruik voor retourzending een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van uw teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.
Uw verpakte product kunt u verzenden in een stevige doos die u goed afsluit. U draagt zelf namelijk het risico voor de retourzending. Wilt u geen risico lopen dat uw product zoek raakt? Verzend het pakket dan aangetekend en bewaar uw verzendbewijs. Zo kunt u een eventuele vermissing van uw product claimen bij de bezorgservice.
Product ingepakt? Print uw verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.
Wat moet u doen om te retourneren?
3. Print uw verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de buitenste doos. Die vind u in de mail die wij u hebben gestuurd.
4. Stuur het pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt.
5. Binnen 7 dagen na ontvangst in ons magazijn ontvangt u van ons bericht.
Binnen 14 dagen na ontvangst van uw product heeft u de mogelijkheid uw product te retourneren tegen een re-stocking fee + verzendkosten. Meestal is dit een bedrag van 15% van het aankoopbedrag met een minimum van 25 euro. De verzend- en retourkosten worden niet vergoed. Om een zo hoog mogelijk aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om het product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen.
Gebruik voor retourzending een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. U draagt zelf namelijk het risico voor de retourzending. Wilt u geen risico lopen dat uw product zoek raakt? Verzend het pakket dan aangetekend en bewaar uw verzendbewijs. Zo kunt u een eventuele vermissing van uw product claimen bij de bezorgservice. Heeft u de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van uw teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is. Dit zal dan meer dan 15% zijn.
! Producten die speciaal voor u worden besteld, op maat gemaakte producten of producten waarvan de verzegeling is verbroken zijn uitgesloten van retourneren.
Wat moet u doen om te retourneren?
3. Volg de verzendinstructies uit de mail die wij u hebben gestuurd.
4. Binnen 7 dagen na ontvangst in ons magazijn ontvangt u van ons bericht en de creditering.
Bij de aankoop van een product heeft u altijd een wettelijke garantie. Dit betekent dat u recht heeft op een goed product. Daarnaast kunt u een fabrieksgarantie of verkopersgarantie hebben. Soms kunt u ook een extra garantie bijkopen.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.
Om te voorkomen dat uw product stuk gaat, raden we u aan altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking op te volgen en de handleiding te door te nemen voor gebruik.
U heeft geen recht op garantie wanneer:
Meer weten over de garantieperiode van een product dat u bij ons besteld heeft? Kijk voor de wettelijke garantiebepalingen op de consumentenwijzer of neem direct contact op met onze klantenservice.
Een fabrieksgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het niet uw schuld is. De fabrieksgarantie is er in verschillende vormen van zelf toesturen ter reparatie tot reparatie bij u op locatie. In het garantiebewijs van uw product staat waar u recht op heeft en voor welke periode en onder welke voorwaarden. Wij volgen bij onze producten altijd de fabrieksgarantie.
Indien gewenst kunt u bij diverse producten uit onze shop extra garantie bijkopen. Desgewenst stellen wij ook een service- en onderhoudscontract voor u op.
Bij MEB-AV.nl doen wij er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het zo zijn dat u een keer niet tevreden bent over onze producten of service. Neem dan contact op met onze klantenservice op
info@meb-av.nl. Onze klantenservice staat u graag te woord en doet er alles aan om eventuele problemen te verhelpen. Uw klacht wordt binnen 14 dagen inhoudelijk beantwoord, u ontvangt een ontvangstbevestiging zodra de klacht bij ons binnen is. Bent u niet tevreden met het antwoord? Stuur dan een zo compleet mogelijke omschrijving van uw klacht naar info@MEB-AV.nl t.a.v. klachtafwikkeling. Zodra uw klacht bij ons binnen is krijgt u een ontvangstbevestiging per mail. Wij zullen uw klacht nogmaals beoordelen en indien mogelijk u een andere oplossing proberen aan te bieden.
Bent u niet tevreden met de verdere afhandeling van de klacht? Dan kunt u deze voorleggen op www.sgc.nl aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Alle rechten voorbehouden | MEB AV | Onderdeel van MEB Rotterdam